2%
Apie mus
Kodėl pagalba nemokama?
Informacinis bankas
Kampanija įmonėms

Kaip galiu padėti sau, jeigu kyla minčių apie savižudybę

Šiuo metu išgyveni sunkų savo gyvenimo etapą? Galbūt esi netekęs vilties, esi liūdnas, sumišęs, pasimetęs, galbūt tau kyla minčių apie savižudybę. Net jei šią akimirką atrodo, kad viskas yra beviltiška, su laiku ir reikiama pagalba tu gali įveikti savo sunkumus.

Prisimink, kas tau padėdavo praeityje. Tikėtina, jog savo gyvenime esi ir anksčiau išgyvenęs sunkesnių krizinių periodų, prisimink viską, kas tau tuo metu padėdavo pasijausti bent šiek tiek geriau, ir pabandyk tuos dalykus pritaikyti dabartinėje situacijoje.

Venk būti vienas. Dažnai mintys apie savižudybę kyla vienatvėje, todėl stenkis didžiąją laiko dalį praleisti su kitais žmonėmis. Gali susitikti su savo artimaisiais ir praleisti su jais šiek tiek laiko, taip pat gali paskambinti savo draugams ar tiesiog išeiti pasivaikščioti, kur būtų kitų žmonių. Kalbėkis apie savo jausmus ir mintis, nes tu neprivalai viso to išgyventi vienas. Jei nerandi artimų žmonių, su kuriais galėtum pasikalbėti, visuomet gali paskambinti į „Jaunimo liniją“ (8 800 28888), kur visą parą budintys savanoriai suteiks tau galimybę atvirai pasipasakoti apie savo jausmus ir mintis. Kitus emocinės paramos telefonų numerius rasi puslapyje www.klausau.lt/telefonai.

Susikurk savo atsigavimo planą. Labai svarbu turėti planą, kuriame surašyti dalykai, padėsiantys tau išgyventi akimirką, kai kils minčių apie savižudybę. Planą gali susikurti čia.

Vadovaukis dienotvarke. Galbūt tau padėtų, jei kiekvieną rytą pasirašytum savo dienos planą ir nesvarbu, kas benutiktų, laikytumeisi jo. Dienotvarkės sudarymas sukuria stabilumo, kontrolės ir gebėjimo numatyti ateitį jausmus. Nepamiršk į dienotvarkę įtraukti ir veiklos, kuri tau anksčiau teikdavo malonumo.

Pasirūpink savo saugumu. Turi užtikrinti, jog tavo namuose nėra priemonių, kuriomis galėtum pakenkti sau – peilių, tablečių, virvės ar ginklų. Savižudybė yra impulsyvus veiksmas, o pašalinęs viską, kuo gali save sužaloti, užtikrinsi, jog nepasielgsi skubotai ir neapgalvotai.

Nepamiršk, jog tai, ką išgyveni šiuo metu, yra laikina būsena, ir, kad ateityje viskas gali būti kitaip. Šią akimirką svarbu ieškoti pagalbos, todėl kreipkis į psichologą, nes jis gali padėti tau  rasti stiprybės ir būdų, kaip išgyventi šį sunkų periodą ir judėti pirmyn.

Naudoti šaltiniai:

1.Suicide Help

2.Self Help Tips for Coping with Suicidal Thoughts