2%
Apie mus
Kodėl pagalba nemokama?
Informacinis bankas
Verslui

„Jaunimo linijos“ vadovas: su depresija susiduriame dažniau, nei esame linkę pripažinti

Emocinės paramos tarnyba „Jaunimo linija“ startuoja su kampanija „Padovanok ausį“, kuri skirta atkreipti dėmesį į itin aktualią problemą – depresiją ir kitus emocinius sunkumus. Kampanijos tikslas – suteikti galimybę kiekvienam būti išgirstu.

„Jaunimo linijos“ vadovas psichologas dr. Paulius Skruibis sako, kad su depresija ir įvairiais emociniais sunkumais mes susiduriame žymiai dažniau, nei esame linkę pripažinti. „Daugelį problemų galime įveikti patys, ypač, jei aplink yra palaikančių žmonių. Jeigu išgyvename depresiją, svarbu kreiptis pagalbos į specialistus – psichologus ar psichiatrus. Tačiau net ir sulaukiant tinkamos profesionalų pagalbos, emocinio palaikymo poreikis išlieka aktualus, - pasakoja kampanijos iniciatorius P. Skruibis.

Anot jo, kampanija „Padovanok ausį“ yra skirta visiems jauniems žmonėms, nes sunkumai, depresija gali ištikti kiekvieną ar jo artimąjį. „Visi turime draugų, kuriems teko išgyventi sunkias akimirkas. Galbūt mes to net nežinojome ar nepastebėjome, nes neretai depresija slepiasi po besišypsančiais veidais. Tuo tarpu mūsų draugai nėra tikri, kad gali su mumis pasidalinti savo išgyvenimais, bijo pasirodyti silpni,  nenori varginti savo problemomis, nerimauja, ar bus suprasti“, - apie problemą sako  „Jaunimo linijos“ vadovas.

Kampanijos „Padovanok ausį“ tikslas - suteikti galimybę kiekvienam būti išgirstu. Socialiniuose tinkluose žmonės jau dabar dalinasi virtualiomis ausimis, taip parodydami, kad jie nėra abejingi artimųjų problemoms ir yra pasiryžę patys išklausyti arba sunkią akimirką ragina kreiptis į „Jaunimo linijos“ savanorius.

Padovanoti ausį ar tiesiog paremti „Jaunimo liniją“ galima skambinant trumpuoju numeriu 1407 (auka - 2,9 Eur) arba internetinėje svetainėje adresu: www.padovanokausi.lt. Čia taip pat yra platesnės informacijos apie kampaniją ir depresiją bei patarimų, kaip sunkią akimirką padėti sau ir kitam.

Ženkliai prie paramos prisidėjo bei daug ausų padovanojo ir telekomunikacijų bendrovė „TEO LT“. Jie jau 13 metų yra „Jaunimo linijos“ rėmėjai. Kampaniją įgyvendinti padeda  Europos Ekonominės Erdvės finansinis mechanizmas.

Emocinės paramos tarnyba „Jaunimo linija“ jau beveik ketvirtį amžiaus padeda jauniems žmonėms telefonu bei internetu teikdama emocinę pagalbą 24/7. Savanoriai negauna jokio finansinio atlygio už savo darbą, tačiau „Jaunimo linijai“ reikalingos lėšos savanorių mokymams, koordinavimui bei darbo sąlygoms užtikrinti. Valstybė padengia trečdalį išlaidų, o pusė sumos surenkama iš privačių įmonių bei asmenų. Nepaisant to, kad per paskutinius kelis metus „Jaunimo linijos“ emocinė parama tapo keturis kartus labiau pasiekiama, skambučių vis dar sulaukiama daugiau, nei tarnyba turi galimybių atsiliepti. „Jaunimo linija“, startuojanti su kampanija „Padovanok ausį“, tikisi ne tik atkreipti dėmesį į jaunimo emocines problemas, bet ir surinkti lėšų, reikalingų savanorių darbui.

Apie „Jaunimo liniją“

Jaunimo linija – viena didžiausių Lietuvoje veikiančių nemokamos emocinės paramos telefonu ir elektroniniais laiškais tarnyba. Nuo 1991 metų veikiančioje tarnyboje dirba per 250 savanorių (Vilniuje, Kaune ir  Klaipėdoje).

Jaunimo linija yra nevyriausybinė, ne pelno siekianti organizacija.

Jaunimo linijos savanoriai padeda tiek tais atvejais, kai yra tiesiog sunkus periodas ir reikia su kažkuo pasikalbėti, tiek tada, kai žmogus serga ir gauna medicininį gydymą, tačiau nesulaukia emocinio palaikymo.

Bendra statistika:

114 474 atsakytų skambučių per 2014 metus

314 atsakytų skambučių per vieną dieną

1243 atsakyti elektroniniai laiškai per 2014 metus

Bendras visų pokalbių laikas 2014 metais - 1 metai 1 mėnuo ir 14 dienų.